Dane techniczne ciągników rolniczych Deutz-Fahr

Reklama

Wybierz model ciągnika rolniczego marki Deutz-Fahr:

Historia ciągników marki Deutz-Fahr

W 1864 roku Nicolaus August Otto wraz z Eugenem Langenem założyli firmę, która zajmowała się produkcją silników. Dopiero 30 lat później, w 1894 roku, firma DEUTZ w Filadelfii w Stanach Zjednoczonych wyprodukowała pierwszy ciągnik z benzynowym silnikiem o mocy 26 KM, co było początkiem mechanizacji rolnictwa.
W 1927 roku został wyprodukowany pierwszy ciągnik DEUTZ MTH 222, który był napędzany silnikiem wysokoprężnym, co oznaczało przełom w masowej produkcji ciągników rolniczych. Niestety, ale dopiero w 1936 roku pojawił się na rynku niewielki traktor Deutz, o mocy 11 KM, który stał się niezwykle popularny wśród mniejszych gospodarstw rolnych, które przechodziły proces mechanizacji.
Kolejnym etapem w historii marki było nabycie firmy Klöckner i zmiana nazwy na KHD w 1937 roku, co przyczyniło się do wzrostu rozpoznawalności marki, która zaczęła produkować silniki do różnorodnych pojazdów, od samochodów po pociągi i ciągniki.
Lata 40. i 50. to okres intensywnego rozwoju asortymentu firmy, a dokładnie w 1949 roku powstały modele F1L514 i F2L514, pierwsze ciągniki wyposażone w wysokoprężny silnik chłodzony powietrzem marki DEUTZ. Rok 1955 był przełomowy ze względu na to, że wyprodukowano łącznie 100 000 ciągników. W 1961 roku rozpoczęła się współpraca z firmą Fahr AG, co zaowocowało powstaniem marki DEUTZ-FAHR. W 1968 roku narodziła się seria 06, która odniosła ogromny sukces.
Kolejne dziesięciolecia to czas udoskonalania ciągników od strony technicznej. W 1978 roku wprowadzono na rynek ciągniki DEUTZ-DX o mocy od 80 do 200 KM, a w 1984 roku mniejsze ciągniki DX3 o mocy od 46 do 75 KM. W 1989 roku rozpoczęto produkcję ciągników AGROSTAR z najlepiej wyciszonymi kabinami na świecie, które osiągały moc od 88 do 143 KM.
Połączenie z grupą SAME w 1995 roku przyniosło nowe możliwości rozwoju, a seria ciągników Agrotron TTV w 2001 roku była wyposażona w bezstopniową przekładnię, co znacząco zwiększyło komfort użytkowania.
Następne lata przyniosły dalszy rozwój i uznanie klientów. W 2013 roku seria 6 oraz kabina MaxiVision zdobyły prestiżową nagrodę German Design Award 2014. A w 2018 roku otwarto DEUTZ-FAHR LAND, najnowocześniejszą fabrykę ciągników w Europie, potwierdzając pozycję marki jako lidera innowacji i jakości w przemyśle rolniczym.

Udostępnij:
AgroDane Facebook