Reklama
Wybierz model ciągnika rolniczego marki International:
- International 423, 323, 383, 453, 354, 444
- International 3288, 3688, 3388, 3588, 3788
- International 684, 384, 484, 584, 784, Hydro 84
- International 4100, 4186, 4366, 4566
- International 733, 433, 533, 633, 833
- International 4386, 4586, 40786, 5288, 5488
- International 574, 454, 474, 475, 674
- International 585 XL, 485 XL, 685 XL, 785 XL, 885 XL
- International 724, 553, 654, 824, 734, 834
- International 844, 554, 644, 744
- International 706, 806, 826
- International 745 XL, 743 XL, 844 XL, 856 XL, 743, 745-S, 844-S
- International 946, 1046, 1246
- International 955 XL, 1055 XL, 1255 XL, 1455 XL, 956 XL, 1056 XL
- International 955, 1055, 1255, 1455
- International 966, 1066, 1466, 1566
- International 986, 1086, 1586
Historia ciągników marki International
International Harvester (IH) było jednym z czołowych producentów ciągników rolniczych przez większość XX wieku. Początki firmy sięgają produkcji dużych ciągników rolniczych pod markami Mogul i Titan, ktorych silniki były zasilane benzyną. W latach 1911–1914 wprowadzono Model C Mogul, który był używany głównie jako stacjonarny silnik na ramie ciągnika. Jednak w latach 20. popularność tych ciągników zaczęła maleć, ponieważ preferowano modele mniejsze i bardziej ekonomiczne.
IH wprowadziło swoje pierwsze duże ciągniki w 1915 roku, były to modele 10-20 i 15-30. Mimo że ciągle były to duże ciągniki, ale zdecydowanie mniejsze od wcześniejszych modeli, znalazły zastosowanie głównie w pracach polowych. W międzyczasie IH nabyło kilka mniejszych firm, aby zwiększyć swoją ofertę produktów.
W 1924 roku IH wprowadził na rynek traktor Farmall, który był mniejszym, bardziej uniwersalnym ciągnikiem, konkurencyjnym dla ciągników Fordson Ford Motor Company. Farmall stał się liderem w tej kategorii, a kolejne modele z serii „F-Series” kontynuowały ten trend.
W 1932 roku powstały pierwsze ciągniki z silnikami wysokoprężnymi, początkowo uruchamiane na benzynie, a następnie przełączane na olej napędowy. Na rynek trafił również pierwszy ciągnik gąsienicowy z takim silnikiem.
W 1939 roku zaprezentowano nową linię ciągników „Letter Series”, a w 1941 roku wprowadzono model MD. W latach 40. i 50. IH kontynuowało rozwój swoich produktów, wprowadzając kolejne modele dla małych gospodarstw.
Lata 60. przyniosły nowe modele traktorów IH, takie jak 706,806 oraz 1206. W 1965 roku wprowadzono pierwszy ciągnik z napędem na dwa koła, model 1206. IH kontynuowało rozwój swoich produktów, wprowadzając nowe modele i innowacje technologiczne.
W latach 70. firma IH wprowadziła serię 66, która obejmowała modele 766, 966, 1066 Turbo i inne. W latach osiemdziesiątych firma musiała zmierzyć się z wyzwaniami związanymi z konkurencją i zmieniającym się rynkiem rolniczym. Pomimo pewnych sukcesów, firma International Harvester napotkała trudności finansowe i musiała podjąć szereg działań restrukturyzacyjnych. Pod koniec lat 80. IH zdecydowało się sprzedać swoją linię maszyn rolniczych, a wiele innowacyjnych funkcji wprowadzonych w tamtym okresie znalazło zastosowanie w późniejszych modelach ciągników Case IH.