Dane techniczne ciągników rolniczych Belarus

Wybierz model ciągnika rolniczego marki Belarus :

Historia ciągników marki Belarus

Mińska Fabryka Traktorów (MTZ) produkująca ciągniki rolnicze marki Belarus została założona 29 maja 1946 roku. Początkowo MTZ specjalizował się w produkcji ciągników gąsienicowych, a dopiero z upływem lat zaczęto produkować ciągniki kołowe, dla których w 1950 roku wprowadzono nazwę „BELARUS”. W 1958 roku został wyprodukowany 100-tysięczny traktor, a 1972 roku na rynek trafił milionowy egzemplarz. Ciągniki marki Belarus bez najmniejszego problemu znalazły zastosowanie w rolnictwie, leśnictwie, budownictwie i pracach komunalnych.
W 1961 roku wprowadzono do produkcji model MTZ-50, a w 1967 roku zaprezentowano model MTZ-80. Ciągniki te charakteryzowały się nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, prostą konstrukcją oraz stosunkowo niskim kosztom produkcji co finalnie wpłynęło na niską cenę zakupu.
Po rozpadzie Związku Radzieckiego, który nastąpił w 1991 roku, zakłady traktorowe w Mińsku znalazły się na terytorium niepodległej Białorusi. W latach dziewięćdziesiątych na początku XXI wieku ciągniki marki Belarus przeszły modernizacje, dostosowując się do nowych standardów i wymagań rynkowych. W 1996 roku logo „MTZ” zmieniło się, przybierając nowy symbol w postaci litery „Б” (БЕЛАРУС). W Polsce ciągniki Belarus zyskały popularność już w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku, a dostępne modele do dzisiaj oferowane są w zakresie mocy od 25 do 160 KM. W 2014 roku utworzono holding „MTZ-HOLDING”, co potwierdzało stabilność i strategiczne podejście firmy.
Mimo sukcesów firma Belarus była krytykowana z powodu nie konkurencyjności i niskiej jakości w porównaniu do zachodnich producentów ciągników rolniczych. W odpowiedzi marka Belarus skoncentrowała się na poprawie wizerunku i rozwoju nowych modeli ciągników, wprowadzając nowoczesne technologie. Obecnie ciągniki marki Belarus są nadal produkowane, a firma dąży do utrzymania swojej pozycji na rynku poprzez coraz to lepsze dopracowanie swoich produktów, a co za tym idzie spełniania oczekiwań klientów.

Udostępnij:
AgroDane Facebook