Reklama
Wybierz model kombajnu zbożowego marki John Deere:
- John Deere 1042, 1032, 1052, 1055
- John Deere 1075, 1065, 1072, 1085
- John Deere 1157, 1133, 1144, 1155, 1155-6, 1158
- John Deere 1170, 1166 S II, 1174 S II, 1177 S II, 1188 S II
- John Deere 1177, 1166, 1188
- John Deere 1450 CWS, 1550 CWS
- John Deere 1470 CWS, 1570 CWS
- John Deere 2254, 2256, 2258, 2264, 2266E
- John Deere 925, 932, 930, 935, 942
- John Deere 952, 940, 945, 950, 955
- John Deere 9640 WTS, 9540 WTS, 9560 WTS, 9580 WTS, 9660 WTS, 9680 WTS
- John Deere 9640i WTS, 9540i WTS, 9560i WTS, 9580i WTS, 9660i WTS, 9680i WTS
- John Deere 965, 960, 970, 975, 985
- John Deere 9780 CTS, 9780i CTS, 9880 STS, 9880i STS
- John Deere C670, S560, S690
- John Deere MD 430, MD 150 S, MD 250 S, MD 330
- John Deere MD 260 S, MD 18 S, MD 25 S, MD 35 S
- John Deere MD 530, MD 630, MD 730
- John Deere S680, S660, S670, S685
- John Deere T550, T560, T660, T670
- John Deere W330 PTC, W440, W440 PTC
- John Deere W540, W550, W650, W660
- John Deere Z 2054, Z 2056, Z 2058, Z 2064, Z 2066
Historia kombajnów marki John Deere
Model 55 marki John Deere, stworzony w 1947 roku, był pionierem nowoczesnych kombajnów, które znamy dzisiaj. Operator zajmował miejsce na znaczącej wysokości, co umożliwiało mu pełen nadzór nad przenośnikiem pochyłym i szerokim zespołem żniwnym 3,65m. Umiejscowienie silnika z tyłu, za kierowcą, oraz zbiornika na ziarno blisko przedniej osi zapewniały doskonałą stabilność. Dodatkowy obciążnik nad przednią osią oraz skrętne tylne koła poprawiały trakcję. Choć Model 55 mógł zebrać jedynie 1,6 ha/h, w porównaniu z dzisiejszymi pojazdami serii X, które koszą aż 12 ha/h, był to znaczący krok w kierunku efektywności zbiorów.
Początkowo zespoły żniwne były integralną częścią przenośnika pochyłego, a zmiana ich zajmowała godziny. Kombajny musiały jechać na pole z przymocowanym zespołem, co ograniczało ich szerokość, szczególnie w Europie. Wprowadzenie systemu Quick Tach w kombajnach John Deere serii 3300-7700 umożliwiło ciągnięcie zespołów żniwnych za kombajnem i ich szybkie mocowanie na polu w zaledwie kilka minut. To pozwoliło na budowę szerszych modeli o większej wydajności, która w ciągu następnej dekady miała podwoić tempo zbiorów.
Pierwsze kabiny pojawiły się w kombajnach w latach 60. XX wieku, ale były one proste i niezbyt wygodne. Dopiero w 1982 roku kombajny zbożowe John Deere serii 1000 otrzymały nowoczesne kabiny, które były cichsze, lepiej wyposażone i wyposażone w klimatyzację. W ciągu kilku kolejnych lat wprowadzono szereg innowacyjnych systemów elektronicznych, zapewniając operatorom jeszcze większy komfort pracy.